همه چیز درباره ی سیستم هوشمند ساختمان BMS

سیستم هوشمند ساختمان BMS با توجه به نیاز کاربر قابل توسعه و برنامه ریزی است. مهمترین فاکتور تعیین کننده در این زمینه سلیقه و نیاز کاربر است. در واقع با توجه به سلیقه و نیاز کاربر می توان سیستم هوشمند ساختمان BMS را تعریف کرد.

همه چیز درباره ی سیستم هوشمند ساختمان BMS

کنترل روشنایی در ساختمان هوشمند

کنترل روشنایی را می توان به عنوان بخش جدایی ناپذیر همه خانه ها معرفی کرد. در سیستم هوشمند ساختمان bms برای کنترل سیستم روشنایی تدابیر مختلفی اندیشیده شده است. برخی برای کنترل سیستم روشنایی از کلیدهای هوشمند استفاده می کنند.

کلیدهای هوشمند را می توان به دو گروه کلید لمسی هوشمند و کلید سنتی هوشمند تقسیم کرد. در توضیح کلید سنتی هوشمند اشاره می کنم که منظور کلیدی است که کنترل محلی را به صورت مکانیکی انجام می دهد اما قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند را نیز داراست.

گروه دیگری از تولیدکنندگان (یا کاربران) ترجیح می دهند از رله ها جهت کنترل سیستم روشنایی استفاده کنند. رله هوشمند به کمک اپلیکیشن تلفن همراه قابل کنترل است. استفاده از کلید هوشمند و یا رله هوشمند برای کنترل سیستم روشنایی به سلیقه شما بستگی دارد …

کنترل تجهیزات الکتریکی

برای کنترل تجهیزات الکتریکی از جمله چای ساز، تلویزیون و … نیز می توانید از سیستم خانه هوشمند کمک بگیرید. رله های هوشمند به شما امکان می دهند تا بتوانید وسایل الکتریکی را به کمک موبایل، از هر کجا و در هر زمان کنترل کنید.

رله های هوشمند بخش مهمی از سیستم هوشمند ساختمان bms هستند که کاربردهای متنوعی دارند. رله هوشمند در انواع توکار و تابلویی قابل استفاده است.

سیستم هوشمند ساختمان bms و سرمایش – گرمایش

برای کنترل سیستم سرمایش و گرمایش نیز می توان به سیستم خانه هوشمند امیدوار بود !!! رله های هوشمند بخشی از سیستم هوشمند ساختمان هستند که امکان قطع و وصل جریان برق را برای ما فراهم می کنند.

از سوی دیگر ترموستات ها وسایلی هستند که به منظور کنترل دما در خانه هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به نوع سیستم سرمایش و گرمایش مورد استفاده در ساختمان قادر خواهید بود از رله های هوشمند و یا ترموستات هوشمند برای کنترل سرمایش و گرمایش استفاده کنید.

صرفه جویی در مصرف انرژی

سیستم هوشمند ساختمان bms می تواند نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد. به کمک سیستم هوشمند شما می توانید سیستم روشنایی، سرمایش و گرمایش، تجهیزات الکتریکی و … را به راحتی کنترل کنید.

به عنوان مثال دیگر نیازی نیست زمانی که به مسافرت می روید به منظور حفظ دما ( سرد نشدن خانه) پکیج را روشن بگذارید. چرا که به راحتی در هنگام برگشت و به کمک تلفن همراه خود می توانید شوفاژ ها را روشن کنید. با استفاده از این قابلیت ها تاثیر شگفت انگیزی در کاهش مصرف انرژی خود شاهد خواهید بود.

موسیقی دلخواهتان را پخش کنید …

سیستم هوشمند ساختمان bms به کمک ماژول کنترل صوت خود، امکان پخش موسیقی را برای شما فراهم می کند. این ماژول امکان اتصال فلش مموری و کارت حافظه را دارد. موسیقی موجود بر روی حافظه از طریقق بلندگوهای نصب شده روی سقف پخش می شوند.

در هر زمان می توانید به کمک تلفن همراه خود موسیقی مورد نظر را پخش و یا آن را قطع کنید. همچنین امکان عوض کردن آهنگ در حال پخش نیز وجود دارد.

برای باز کردن درب راحت باشید …

سیستم هوشمند ساختمان bms به شما کمک می کند درب ها را به راحتی باز کنید. چنانچه زنگ در به صدا در بیاید، کافی است یک بار صفحه موبایلتان را لمس کنید. همچنین به منظور باز کردن درب پارکینگ نیز می توانید با لمس کردن صفحه موبایل درب را باز کنید.

کافی است قفل معمولی درب را با یک قفل الکترونیکی جایگزین کنید و قفل الکترونیکی را به سیستم هوشمند ساختمان خود متصل کنید.

آسانسور را احضار کنید …

به کمک سیستم خانه هوشمند و با هماهنگی شرکت مجری آسانسور می توان تدبیری اندیشید که امکان احضار آسانسور نیز از طریق موبایل فراهم شود. در صورتی که قصد خروج از منزل را دارید کافی است از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند خود، آسانسور را احضار کنید. هر زمان که آسانسور آماده ورود شما باشد، شما مطلع می شوید … .

سناریوهای خود را تعریف کنید …

از جمله جذاب ترین امکانات سیستم هوشمند ساختمان bms تعریف سناریوهای مختلف است. منظور از سناریو انجام تعداد زیادی عملیات کنترلی به صورت همزمان است. به عنوان مثال شب و در هنگام خواب باید تمام لامپ ها، تجهیزات الکتریکی و … خاموش شوند و فقط سیستم گرمایش (یا سرمایش) و لامپ راهرو روشن باشد.

در این صورت کافی است یک سناریو با توجه به نیازهای خود تعریف کنید. از این پس قبل از خواب یکبار صفحه موبایل خود را به منظور فعال کردن سناریوی خواب لمس کنید … همه فرمان های شما اجرا شدند.